torsdag 24 mars 2011

Trevligt besök


God eftermiddag
.
Oj vad det blåser idag. Men det är väl kanske våren som håller på att blåsa in, tror ni inte?
.
Idag har jag tillbringat dagen med två fina tjejor som kom på hallonpaj och kaffe. Catrin och hennes söta dotter Alicia! Vi fikade, babblade och kikade på våra nya rum på övervåningen.
.
.


Efter ett tag beslöt vi oss för att det fick bli lunch och liten koll på stan. Och några nya inköp blev det allt. Tack för fina tulpaner och för det trevliga besöket!
.
.

Överkast och nya fräscha kuddfodral till vårt sovrum



Ny duk! Mest för att dölja det hemska bordet. Har inte riktigt bestämt mig för vilken färg det ska få ännu. Laserat mörkbrun som panelväggen där bakom eller kort och gott vitt?
.
Har hämtat sofftyget i dag på affärn! Det var för tungt för en gravid, otympligt och jag skar mig på kartongen till råga på allt men nu ligger det här och väntar på att sprida magi!
.
.

Nuvarnade gråa klädseln som inte är så dum den heller
.
.

I sin hörna sitter hon, Sigrid, min fina docka som jag gillar skarpt. Jag hittade henne hos LinaOJ Hon är min barndomsvän som numera bor i Blekinge. Hon är en baddare på att sy och allt därtill. Kika in till henne vet jag!
.
Update tävling! Det börjar närma sig beräknat förlossningsdatum och än ramlar det in gissningar i bebistävlingen. Himlans trevligt! 2 st har gissat på dagens datum. Det är några som har samma och är ni smarta så lägger ni till ett klockslag. Då tar jag den som är närmast rätta tiden han dimper ner.

.

Spännande det här!!

Inga kommentarer: