måndag 7 mars 2011

Lugna gatan

Tjingeling
.
Jag har varit ledig hela eftermiddagen idag. Har inte gjort något alls fast jag har ändå hunnit med lite. Ta det lugnt är liksom inte riktigt det jag är bäst på. Är ju vädeur. Jag har ju jättemycket jag vill hinna med innan lillfis kommer. Är väl inte riktigt så man ska tänka kanske. Men jag ska ofta lägga fötterna på soffkanten det lovar jag.
.
.Jag och en vän diskuterade idag att det vore bra om han kom den 22:a mars ungefär. Då har jag jobbat klart den här veckan i lugn och ro och fått vara ledig helt några dagar. Nästa vecka och framöver kommer M att vara på hemmaplan i Falun och jobba, det känns tryggt. Sedan så vill jag såklart flytta upp till övervåningen och fixa ordning. Boa vill jag hinna med också och naturligtvis ta hem titeln Årets Schlagerdrottning med flickorna på lördag! Läs mer om den här! Föresten så är det ingen som tagit det datumet i min tävling. Kankse borde göra det själv? Syster Åsa har dagens dato och stursk som jag är vågar jag säga att det blir inga röda ferrarisar här inte...
.
Just nu kan jag bocka av följande på min att-göra-innan-bebisen-kommer-lista
.
* Åka tåg till mamma med Mille
* Beställa bebissnutte och filt
* BB-väskan packad
* Bebiskläder tvättade
* Bebis-sköta saker inhandlade klart
* Grundmålat skötbord vitt
.
Nu åker jag och hämtar storfis på dagis. Så nu är det minsann slut på lugn och ro
.
.
.
.
Tillägg kl. 18.27 Kära lillfis, kom när du är helt klar istället! /L

2 kommentarer:

Himlavit sa...

Duktig du :)

Anonym sa...

Ha det så skönt och låt allt ta den tid det tar... fastän du är vädur! (Fast du är ju vädeur såg jag... ett alldeles eget stjärntecken, hihi?).

Kram mamma