fredag 18 mars 2011

4-års trots

Idag är det fredag! Så det vankas fredagsmys till kvällen. Mille har redan köpt sina ostkrokar till myset. Eftersom han har drabbats av "4-årstrots a la major" och även det minsta lilla är krångligt hela dagarna i ända så får vi se om kvällen artar sig som hans päron vill. Det blir en överraskning. Så är det någon som sitter inne med några utomordentligt bra tips och visdomsord så fram med dem!
.
Självklart suger det ur all vår energi och man blir riktigt ledsen i hjärtat bitvis. Men hela familjen står ju för stor förändring och vi tror att Millebus redan känner detta på sig. Det är naturligvis inte lätt för honom heller. Kämpigt!
.
Så håll tummarna för att dagishämtning går galant och resten av kvällen också.
.
Hoppas ni får en fin fredag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt det där med 4 års trots...NOT!!! Har inga bra tips, tyvärr. Vi går nog alla igenom detta som har småbarn....

Nu är det bara en vecka kvar till "mitt" datum så jag föreslår att du håller dig hemma så jag får min mörka choklad ;-)

Ha en bra helg!

Kram G

dark sa...

Påminn honom att du älskar honom, oavsett hur arg/sträng man blir.
Brukar funka hos oss.
Så att oavsett vilket så kommer de ihåg det.
Fast frustrerande för alla inblandade.
Och härda ut.
Välj dina strider och har du valt att säga nej, så säg nej hela vägen.
Och tvärtom.
Var en vägg om du väljer nej.
Ingen svängdörr.
Om du förstår.
Och jag tror att du gör ett finemang jobb.
jag har ju träffat underverket så helt fel ute kan ni ju inte vara....
Kram kram kram

Lisa sa...

Åh Merete vilka bra ord med kraft i! Tar dem till mig. TACK!

Gabbi jag lovar att hålla mig inne, du har ett ganska bra datum tycker jag!

Kram på er era fina flickor <3