torsdag 31 mars 2011

Marsbebis

.. verkar det inte bli. Det lutar ju minsann åt att han blir ett aprilbarn. Som hans mamma och vädeur till råga på allt.


I dag har vi gjort en utflykt till Biltema i Borlänge. Lagom romantiskt men trevligt för mina grabbar. Jag lade i en högre växel och tog mig in på Blomsterlandet för att handla en uteblomma. Kom ut med en uppsättning påskliljor, 3 cerisa Bellis och en fin bukett tulpaner i blandade färger. När vi kom hem gjorde vi ett välbehövligt ryck på verandan. Det har inte varit någon vidare välkomnade passage in till oss genom den. Översvämmad av gipsskivor i alla möjliga storlekar, byggmaterial huller om buller och massor av lort. Nu är det städat och vårfint med nya blommor och även barnvagnen fick sig en bra plats. Tänk vad det kan kännas härligt när man gör en kraftansträngning och sig själv en tjänst!


Jag säger tyvärr Minna och Frida. Jag vågar säga att det blir en aprilbebis.

4 kommentarer:

Frida sa...

Attans! Inspirera oss med lite våriga bilder på verandan vettja!

Hoppas bebis kommer snart så vi får snosa! :)

Pusskram!

Lisa sa...

Våriga bilder birä i morrn. Och snusa bebis får ni vänta med lite till.. kramis

Himlavit sa...

Jag tror gofisen väntar till efter helgen. Jag skulle säga tisdag kl 20 börjar värkarna sen blir de bebis på natten el som senast onsdag morgon.. Japp nu vet du o kan slappna av i helgen!!

KRAM

Lisa sa...

Vad bra då vet jag ju och kan koncentrera mig på annat. Skriver upp dig i tävlingen på den 5:e. För du vill väl inte missa en godispåse! /L