fredag 20 juli 2012

Trots-kostym


Jo.. det här med trots, 6-års-trots närmare bestämt. Är så svårt att hantera. Som förälder sätts man verkligen på prov och ibland vill jag bara slita mitt hår eller vråla djuriskt rakt ut. Vråla det gör jag och svär så nu har vi en svärburk. 1 krona per svärdom. Mest för att Mille inte ska svära förstås men för päronens del är det också bra. Idag har min älskade 6-åring varit ovanligt sur/arg/trotsig så jag har fått böta 5 hela kronor. Usch..

Men vi har fina stunder också. Vi kollade in kantarellstatusen idag och den var god. Väldigt god faktiskt, det hör väl inte till vanligheterna att man hittar massor redan i juli? Inte för mig iallafall. Vi plockade blåbär också. Så i morgon blir det blåbär och mjölk till frukost. Max åt sina första blåbär också och som han gillade det. Så jag längtar lite till frukost faktiskt. Men nu lite film med min hanni efter en trasslig och energisugande läggning av 6-åringen. ( Det är nästan som han tar på sig en annan kostym ibland, en trots-kostym. Får jag tag på den kostymen så ska jag skrota den fortare än kvickt)

 


 
Ljuva gulingar


kram L


1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag ska nog inrätta en svärburk jag med, det är nog många som behöver det och är man 6 år måste man ju testa....

Kantarellerna ser lovande ut!

Agneta kram