söndag 1 juli 2012

Fix och barnkalas

I veckan som gått har Mathias jobbat eftermiddag. Det är då jag får saker gjorda av någon underlig anledning. Så jag har legat i med lekstugan, hade hoppats hunnit klart med den innan barnkalaset men så blev inte fallet. Men utsidan har fått färg iallafall.

En halvsolig dag passade vi på att bada i Svartskärssjön i Lisselbo. Premiär för Max och Mille men inte för kusin Ella inte. Hon är en riktig badis hon.

Mille tog en tvådagstur till mormor med moster Anna och Ella. Då hade jag och Max så tråkigt, det var jättelugnt och tyst, kanske behövligt?!

Barnkalaset var toppen, 7 barn, skattjakt, fika, bus i massor och fina presenter! Mille var nöjd och det är ju huvudsaken. Han fick massor med lego, det gillar han ju bäst! Tänk att han är 6 år nu, de går så fort de där åren. Han är stor kille nu, mestadels när inte trotsen sätter in. Fina fina Millebus!

Mathias har snickrat ett bord till altanen. Jag är så nöjd! Han är så fixig min kille. Underredet är en gammal hyvelbänk, som också ska få bli svart


Lekstugan får nytt golv, dags för målning och tapet



Utsidan har fått nya sidstycken på farstukvisten
Med liten blomlåda blir det toppen!



Liten polis är hellycklig i stora sandlådan
han upptäckte vattnet senare också, lyckliga badisar



18 grader i allafall



Liten fis på promenad med mamman
luktar på "bomma"


Bosse följde med och vaktade lillebror



Fint va?




På plats
Extra god middag med ett nytt riktigt fint bord



I byggtagen efter kalaset
Starwars, Ninjago och herofactory
Gubbar, skepp och knasiga varelser




1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Ser att det går framåt och blir så fint i lekstugan. Och nya altanbordet, helt i min smak! Ja, det blir nog ännu finare om snickarbänken blir svart också!

Vi ses på lördag igen! Kram mamma.
(Gillar midsommarstången också:)