måndag 7 maj 2012

Valborg

Sista april har ju som bekant paserats och här är sköna maj. Men med snö?.. nää det har inte jag beställt iallafall. Jag vill ha körsbärsblom, ljumna vindar och utspruckna tulpaner!


Vi firade Valborg i Östrå med systarna och familjer. Årligt träbåtrace, lotteri, vårtal och brasa. Ljumnare än jag minns förra året. Milleskrot skrapade hem helabåtracet med en förstaplats bland alla barnens 78 st båtar. Hans nr femtioen gled med beslutsamhet iväg från övriga båtar och över mållinjen. Gissa om han var glad även om han frågade moster Anna efteråt vem som igentligen vann! Han fick motta ett pris på 250 kr och valde en motorcykel från prisbordet. Lycklig och stolt femåring och stora planer på legoköp förstås


Moster Åsa och Max

En fin Valborg. Som vanligt, familjär och mysig. Min härliga tjocka familj!


*

I torsdags fick jag ett spännande kuvert i brevlådan! Jag älskar verkligen överraskningar. En finfin present från en dito vän. Jag är verkligen glad att du finns i mitt liv! Kärlek till dig




Visst är det så.. Vi ger varandra alldeles för lite kärlek och värme. Så gör någon glad idag. Säg något snällt till någon eller ge någon en kram. Jag kommer allt för ofta på mig själv med att jag tyckte någon varit så fin eller gjort något bra utan att jag sagt det direkt till personen i fråga. Så nu ska jag skärpa till mig. Det är mitt Valborgslöfte. Att sprida glädje och kramas oftare!

Love
/ L

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kärlek till dej, min lilla skrutt!

Kramar mamma

Jessica sa...

Tycker mig känna igen stilen på paketet, hon är bra på sånt den tjejen! Jag håller med dig, jag ska också försöka bli bättre. Men för den delen tycker jag att du är bra på det redan!!!!

Lisa sa...

Tack båda för fina ord. Men J du är redan bra du med. Kram