tisdag 22 maj 2012

Tiden

Nog springer den iväg. Det går undan. Barnen växer på sig i rekordfart och jag som förälder hinner inte med. Samtidigt växer det så det knakar i trädgården det är redan i slutet på maj och jag hoppas att de ljumna vindarna är här för att stanna nu. Jag har någon timme tills Max vaknar och Mille ska hämtas på dagis. Vad ska jag sätta tänderna i? Bära sten eller riva i lekstugan? Vi får se..

Mille hälsar på i förskolan idag. De var så söta när de gick iväg 10 st från dagis mot stora skolvärlden. Ta en "hållahandkompis" nu så går vi, sa fröken. Han och Axel knatade iväg tillsammans mot nya utmaningar.

Han testade fotboll igår också. Det var roligt. Så en dag i veckan under sommaren spelar han nu fotboll i Haik. Vi får se om han blir fotbollsbiten. Kanske står det fotbollskor på önskelistan snart.



Körsbärsträden blommar så härligt nu. Vi har hela 4 st. Snart slår äppelblommen ut, ljuvliga vår!! .. Eller har försommaren börjat nu.. men här kan jag ju inte sitta hela dagen. Tiden springer ju ifrån mig.. ut och jobba!



Lönnemossa i vårskrud



Bellisarn på plats i rabatten
Men jag har en blivande trädgårdsmästare som gärna kniper en "boha"


Inga kommentarer: