torsdag 31 maj 2012

Morsdag



Hallå redan torsdag och jag har ju inte redovisat min underbara helg än
Åh helgen var så bra. På lördagen åkte vi tidigt mot Lindesberg och till mor. Vi fick lunch när vi kom och det var en "smällraktiansiktetlunch"


Sparris i parmaskinka
bland det godaste jag ätit nånsin

Sen började gjuteriet. Det var verkligen jätteskoj och vilket väder vi hade. Tog hela eftermiddagen att gjuta. Uppassade med kaffe och rabarberpaj och sedan middag med vin och pannacotta till efterrätt. Vi blev verkligen bortskämda! Kvällen fick en pangavslutning när vi följde hela Eurovision Song Contest och Loreen vann! Wow!


I full gång

 

På brinning..


Kaffepaus i solsken

 

En av mina "trampstenar"

På söndagen, Mors dag, for vi mot Tant grön, en butik med både cafe, inredning, smycken och planthandel. Massvis med inspiration och så himla mysigt! Jag köpte bland annat en vit Clematis till trädgården. Den är på plats nu och det kommer bli så fint när den klättrar upp för en stege! Vi åt lunch på svampen, vattentornet i Örebro och hann med Smultrongården på väg hem till mor igen. Där gjorde vi några små fynd.





När jag kom hem till mina tre killar stod de här fina rosorna på bordet och en fin teckning låg bredvid till mor. Tack mina fina fina fina! Jag är verkligen nöjd med min helg och så tacksam över att ha så fina killar



Jag har kläckt många av mina gjutningar som nu brunnit klart men de visar jag en annan gång. Hoppas på en solig helg nu när veckan varit regnig. Har iallafall lyckats sätta två sorters potatis och planterat om mina pelargoner i större krukor ännu en gång. Hoppas de ska ta sig och blommar sommaren lång. Vet inte riktigt om det är vita eller ljusrosa. Det blir spännande att se!


 
Kram L

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så roligt att ha mina flickor runt mej i TVÅ dagar! Hoppas det blir en tradition:)

Tack för att ni kom!
Kram mamma

Snäckskalsdalen. sa...

Det var roligt att få se lite fler bilder från helgen hos Vårt röda hus (som jag följer noga) och få inspiration till att kanske börja med betong nån gång, jag har säck hemma och allting!
Jättefina saker gjorde ni!
Agneta