fredag 18 maj 2012

Gjuteritankar

Nästa helg åker mina systrar och jag till mamma för att må bra, trivas och gjuta i betong. Jag ska alltså vara utan mina tre killar i två dagar. Jag ska bara flyta med, lyssna på tjejsnack och andas. Åh vad ljuvligt! Det är antagligen både bra för pojkarna och för mig att få en droppe distans



Lånat bok av sys Å full med roliga ting
Sååå.. Jag andas betong just nu.. Tänker bara på vad jag kan gjuta i och med och till. Jag ser potensiella bunkar och burkar överallt. Det ska bli en så rolig helg!

Vi var till Rottnebys Handelsträdgård idag jag och C. Jag kom därifrån med några cerisa och vita Tusenskönor (Bellis för er som vill) och inspiration. Det riktigt kliar i fingrarna när jag går där, jag vill ha ha ha!! Högst på listan står en Clematis, lila tror jag men hittade inte den rätta där.
Annars har vi fixat lite, skamvrån börjar bli en finare syn. Varit till tippen en vända och sågat lite panel som ska bytas på lekstugan! Vi tog även en cykeltur till affären på eftermiddagen hela familjen och Mille cyklade hela vägen, superduktigt!


Storkillarna på väg


Pytte gillar att rulla med, han klappar så snällt på sin mammas rumpa
Han somnade till och med på sluttampen så det var bara att stoppa i säng!


Nu är jag hemkommen efter en springtur, faktiskt den tredje den här veckan! Jag slog alla mina fyra längdmål! Så bra! Nu dusch och slapp i soffan med Hanni.

Kram <3



2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Välkommen till gjuteriverkstaden:)

Kram

Jessica J sa...

Vad du är duktig! Bra jobbat Lisa!!
Kraaaam