onsdag 9 maj 2012

Check!


Förskoleinformation stod på schemat igår kväll. Moster Åsa och Sofie kom förbi och nattade barnen. Så jag och kärleken kunde cykla till skolan bara vi. Finbonus för det är inte ofta "bara" vi.

Vi vandrade runt på förskolan och på fritids och fick bra information av fröknarna mfl. De verkar vara superbra fröknar. Rediga, det gillas. Men nog är det en pirrig och samtidigt orolig känsla som bor där i min maggrop. Min lilla skrot börjar bli stor nu, HU! Men nu känner vi oss rätt lugna ändå.

Vi pratade med några andra föräldrar som bor i närheten och det känns bra att han kommer kunna ta sällskap med några andra barn sedan. Han känner ju också många andra barn redan. Men han sa igår att nä mamma.. jag tänker inte sluta på dagis! Vi pratade om att det endast är 12 dagar kvar sedan har han sommarlov. Ooops.. det är jobbigt när liten måste bli stor. Så vi skyndar långsamt. Men check, för att infon är över, fritidsansökan inlämnad och bekräftad, uppsägning av dagis gjord. Några punkter ska vi avhandla innan skolstart:

* Lära sig att skala potatis
* Torka rumpan (ordentligt) - halvcheck
* Skolväska - check
*Sittunderlägg

Är det något annat? ..pennskrin typ..eller inte?

Pytteliten, ni vet hulken, han har fått plats på dagis i höst. Samma avdelning som Mille. Kanske får vi samma fack att hänga kläderna i till och med. Bra för en förvirrad själ som jag. Läskigt är ju att han ska börja på dagis redan, hallå?..låg han inte nyss och jollrade i en babysitter?



























Bildkavalkad från förra sommaren. Är de inte härliga?!
Så här ska njutas av sommaren med mina killar för att samla krut till inskolning och jobb i höst det ska vi!

Kram
mamma mu




1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Jaa, tiden den går... fast lite väl fort... tycker en stolt mormor!