söndag 10 oktober 2010

Systermys

Bygget går vidare. Milles rum närmar sig målning och tapetsering. Det är min bit. Kanske inte ser så förändrat ut men mycket arbete är nedlagt. Rör och dosor till el är ditsatta, gips och spånskivor på plats. Lilla fönstret ska bytas, golvsockel läggas i och takbjälke byggas in. Sen går vi vidare mot vårat sovrum som ska få väggar, isoleras och den lilla balkongen ska givetvis byggas igen.


Färdiggipsat

Det har tagits en välbehövlig byggpaus i helgen då snickarmatte åkt cross med grabbarna och även hjälpt sin far med lite fix. Jag har åkt på en envis förkylning som inte vill ge med sig. Så det har inte blivit så mycket gjort för min del orkeslös som jag är. Men vi har haft det bra ändå. Träffade kära sys Å på stan i lördags för att kolla in Falun väst. Vi kikade in på Bergstenska gården, Gruvgatan 13, Spillevinken och Norrgården. Spillevinken är en trevlig gårdsbutik proppfull med färglada fina barnkläder. De andra 3 är som bekant mysiga butiker innehållande lantlig inredning och mycket inspiration och vi suckade säkert minst 10 gånger i varje butik. Kunde inte hålla tassarna borta från en liten grå luddig bebisoverall som blir perfekt till i vår. Inte för varm och inte för kall. Kommer ju passa strålande till den nyinförskaffade mössan men knut. Kanske kan tänkas vara lite tidigt men tänk vad jag skulle ångra mig i vår när jag inte hittade en lika bra och fin. Ibland måste man. Vi strosade vidare i vackra höstiga Elsborg och stannade till i lekparken som Mille lekt mycket i när han var mindre och vi bodde i krokarna. Nu var den däremot renoverad och jättefin och mycket roligare förstås. Klockan 15 hämtade vi systerdotter S och for mot Lisselbo där sys A och dotter E bjöd på prinsessglasstårta! Storlsaget! Vi förvandlades till prinsessor allihop och fnissade förnöjt till kaffet.



Storgungan

Idag har Mille lekt hos sin kompis Noa. Aldeles själv för första gången. Det gick jättebra och var superkul. Tänk vad han har blivit stor fisen.

Slänger in några bilder på mitt murprojekt jag svettades med förra helgen. Det ser inte mycket ut för världen än men ni ska se nästa sommar!!

Skruttiga små plantor av Malva, Isop, GräsIris och Lavendel.

Höstglöd heter den inte, den heter...
Men jättevacker är den nu.

Inga kommentarer: