måndag 4 oktober 2010

Härliga söndag

Vi vaknade kl 7. Åt stor frukost länge, så kallad lyxfrukost. Frisk promenad i höstsolen med vovvarna. Mille var himla duktig och gick så långt utan att klaga det minsta. Kanske för att han höll kopplet på lilla Nisse, sin soulmate.



Mammas fina hus

Höstpromenad

Söta Nisse

Pärlar ett halsband

Kära mor greppade spaden och grävde upp lite här och där. Så självklart fick jag ett helt nytt innehåll till ett land med mig hem. Skön rosa och vit Malva, Vit väldoftande Isop, och pytteliten gräsIris. Packade ihop, pärlade lite till och drack kaffe innan vi for hemöver.
Väl hemma stannade vi ute i det sköna vädret. M och M bytte hjullager på Forden och jag fick äntligen chansen att rensa, riva och slita bort de vita hemska spireorna vid landet mot altanen som jag så länge gett onda blickar. Jag flyttade på 4 Smörbollar till mitt "Irisland" intill garaget för att vänta på vidare flytt. Planterade de nya ljuvliga plantorna och några Lavendel. Nu hoppas jag att jag gett dem tillräckligt med kärlek för att de ska hinna ta sig lite innan kölden tar dem. Jag har planer på att sticka ner några Rudbeckia i vår och om jag får tag på så sätter jag några Nepeta i framkant. Det borde göra susen för ett vackert väldoftande land. Putsade lite på muren som ligger runtom tillsammans med svärfar som kommit lägligt. Med känslan av att vara underbart sprallig och fånigt nöjd så kalasade lilla familjen på pytt i panna innan vi tog kväller.

Det är så skönt att vara hemmavid igen. Även om det är trevligt borta och speciellt hos mamma så är det så himla ljuvligt att komma hem. Tänk bara att få kura ner sig i sin egen säng! Tror jag gör det direkt. God natt.

Inga kommentarer: