måndag 10 oktober 2011

Fönster

Vi målade om fasaden på baksidan av huset när vi satte in altandörrarna. Den var verkligen i behov av det. Ny och fräsch ser den ut och det blev genast mycket roligare att vara på altanen. Nu har jag gett mig på fönstren. De små fönstren på övervåningen är sovrummen och det behövs lite färg på insidan på det ena annars klart. Nu har vi testat att måla de stora fönstren vita. Vi klurar nämligen om vi ska måla dem gula?


Rött före


Nu vitt


Tråkigt eller klassiskt snyggt?

Vi ska kitta om och sätta spröjs så småning om. Nu får det duga med ny färg.
Så här kan det se ut när det är gula fönster.

Bild lånad från nätet

Den där gula är lite väl skrikig kanske. Jag tänker mig en aning snällare. Men visst är det fint?
Ska vi eller vad tycker ni?



2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Svårt val. Samtidigt är det fint med gult... men jag skulle nog välja det rena vita.

Jag är inne på ditt val, angående tapetena:)

Kram mamma

Frida sa...

Jag håller nog med din mamma, det vita var klassiskt fint!

Pusskram