tisdag 25 oktober 2011

Entrén

Vi fixar lite i trädgården. Vi har tagit bort Älvdalsstenarna som legat där som gång in till huset. Så lite jämnare kanter, grus och avskiljare till rabatt och gräsmatta så kommer det bli bra.Tror ni inte huset kommer höjas betydligt med en finare entré?

Idag bloggar jag från mobilen så det kan bli lite hur som helst. Men vi testar väl!


Stenarna väck, endast en himla massa "gräsliga" kanter


Städad gång på gräs. Jag har flyttat några växter till rabatten på höger sida. Där har jag även petat ner vit Salvia och en Syrenhortensia tidigare. Jag tänker mig några fina små låga växter, några högre grässorter och lite sten. Färg på staketet och grinden. Några lila Allium eller om de heter Kirgislök har jag petat ner också. Om inte sorken eller rådjuren kniper dem i vinter så kommer de ståtliga till våren!

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Kommer snart på inspektion!! Tror det blir jättebra...

Kram mamma