tisdag 18 oktober 2011

Mille 5 stora år



Våran äldsta kille börjar bli riktigt stor. Snart 6 år säger han, ett halvår kvar dock. Då ska han minsann börja skolan. Hur blev du stor så fort lilla hjärtat?

Jag..

älskar grönsaker
byter blöja på brorsan
bygger med lego otroligt bra
hoppar stora jättehopp i soffan
pussas med tjejer på dagis
vet att småfåglarna skvallrar till tomten om jag inte är snäll och skötsam
doppar huvudet på simskolan
äter oftast som en häst ( tog dock ca 5 år )
väljer kläder själv varje morgon
kan vakta, mata, gulla och busa med lillebror
kan göra en kullebytta
säger K rätt bra nu
har oftast myror i brallan
och ibland en och annan mask (sant)
tokar mig mest
önskar mig bara lego av tomten
leker med kompisar från dagis ibland
har en idol, hon heter Ella och är min kusin
vill gifta sig med Maja på dagis, men moster Anna eller mormor går också bra
min bästa maträtt är kyckling
ska bli lokförare när jag blir stor

Han är bra härlig. Underbar mot sin lillebror. Hjälper till mycket med Max och de är himla härliga att se på. De liksom lyser om dem när de tittar på varandra.
Är himla trotsig ibland men det hör ju till åldern. Svårt att sitta still ofta, det liksom kliar i benen. Här kommer några fina kort på våran goa prins


tok
.

fredagsmys
,


balansträning


på promenad med familjen

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Mormor vill gifta sej med Mille också:)!!

Kramkramkram!