torsdag 13 oktober 2011

Vällingen vrs mamman 17 - 1

Japp! Äntligen gick en vällingflaska ner. Max drack alltså välling igår kväll och det känns så himla bra. Det är tänkt att han ska sova bättre och längre pass på natten. Det roliga var att när jag väl satt där med triumf i blicken och med den tomma flaskan i handen drabbades jag av panik! Va... jaha. Vad gör jag i natt nu då om han är hungrig? Ska jag sluta amma helt nu? Ska vårat M Y S nu bli vällingmys istället?

Jag tog och ringde både en vän och en syster som hjälpte mig i förvirringen. Max har ätit välling i natt och det gick hur bra som helst. Lite mer gnällig  och svårt att komma till ro men somnade till slut. Halleluja! Men däremot har mamman stora melonas eftersom de är väldigt fyllda med mjölk. Det gör faktiskt jätteont. Ja eller jag får väl vara sanningsenlig och säga en är proppfull eftersom den andra slutat funka. Så när jag går drar jag lite åt det högra hållet! :)

Och nej jag ska inte dricka vin i helgen utan jag ska fortsätta med amningen ett tag till!

Inga kommentarer: