onsdag 28 september 2011

Trädgård

Jag är förtjust i min trädgård. Även om den spretar lite väl mycket på vissa ställen. Jag tycker det är roligt att planera, fixa och pilla lite i trädgården. I våras upptäkte jag att i ett av landen jag planterat växter i hade sorken tagit de flesta rötterna. Nu har jag pillat lite i år igen och jag hoppas så innerligt att de låter dem vara.
Jag är faktiskt riktigt nöjd. Tror det kan bli riktigt lummigt och mysigt kommande år när de vuxit till sig lite mer


En rosa Malva bland några Salviastrån


Isop, Gräsiris, rosa och vit Malva, Lavendel, Bellis, Salvia, Kungsmynta och en vit pion


I bakkant står den här. Hög och rar. Men vad heter den?


På framsidan finns en Syrenhortensia som jag tycker är vacker även nu när den har blommat över. Men den står väldigt illa till. Jag har fått direktioner av en trädgårdsmästare att den kan flyttas i höst men ska klippas i vår


Vi gjorde en kraftansträngning och gick lös på de stora buskarna som stod här vid entreen till huset. Här ska många blommor få trängas i framtiden. Min plan är att sätta ner Syrenhortensian här till att börja med för att i vår fortsätta med övriga växter


Gången med Älvdalsten leder till huset. Här ska det fixas och grejas för en mysigare entree

Vi får se när det blir, höst eller vår. Känner ni någon som letar efter röda plattor av Älvdalsten så hör av er. De ska nämligen väck.


1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Fint ser det ut! Och jag tror på att flytta syrenhortensian till uppgrävda rabatten.
Tror att den du frågar om ser ut som nån form av aster.

Kram mamma... med munnen full av gott och blandat:)