måndag 19 september 2011

Award!


Jag har fått en award! Av söta Therese med bloggen Himlavit.
Tack gulliga du jag blev jätteglad!
♥ ♥ ♥

Med motivering

Underbar vän som lever med sin familj i ett helt fantastiskt lantligt hem

Med awarden följer fem frågor man ska besvara. De följer här..

  • Varför började du blogga?
Främst ville jag ha en sorts dagbok för vad som händer i livet. Med barnen, familjen och renoveringen av huset. Där jag kan samla roliga stunder, fina saker och helt enkelt där jag kan skriva av mig om allt möjligt. Tokigt som klokt.
  • Vilka bloggar följer du?
Mest inredningsbloggar. Fru Sätterlund och Rusta upp är två jag gillar mycket även om jag inte delar samma inredningsstil. Deras smarta ideér och lekfullhet är oslagbara.

  • Vilken är din favoritfärg?
Det beror lite på vad det gäller förstås. I hemmet är det den trygga vita. Klädmässigt svart. Men just nu har jag en liten kärlek till ärtgrönt. 
  • Vilken är din favoritfilm?
Vi ser många filmer och just nu är nog Tor den filmen jag gärna ser igen. Sen gillar jag Avatar.
  • Vilka länder/land drömmer du om att besöka?
Jag vill resa till Italien. Det eldiga, romantiska och magiska med Italien tilltalar mig starkt. Men drömmen är nog att åka till Caribien någonstans. Ni vet vita stränder och små stugor på pinnar i det blått vattnet. Men för mig skulle räcka att åka en weekend till Köpenhamn med min sambo. Det är nog drömmen just nu!

Nästa uppgift är att skicka denna award vidare till fem andra bloggare som har färre än 100 följare. Mina awards går till:

Fridas bubbla - Pinglan Frida berättar om vardagens händelser. Klokt, fint och en skvätt glam.


Familjebegrepp - Om Sandras familjeliv i Tyskland! Tokroligt, naket och underbart!

Lina OJ - Barndomsvän som syr som en gudinna.
Bloggar om livet i Småland och driver varumärket Lina OJ.

Himlavit - Härliga Therese driver webbutiken Himlavit med underbart fina saker i och skriver i bloggen om familj och renovering av huset. Fint fint fint!

Vårt röda hus - Min mor. Underbart hus och trädgård ger massvis med inspiration.

Det var allt.
Lev väl mina vänner! 

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tack Lisa för din gulliga motivering och att du vill ge awarden till din gamla mamma... puss puss!

Himlavit sa...

Åå tack Lisa, missade visst din kommentar =) Det är så kul med dessa awards, man blir så himla GLAD =D
KRAM KRAM