fredag 10 juni 2011

Den dagliga bloggstunden

Ja den är himla trevlig, idag blev den nu på morgonkvisten med frukosten bredvid. Jag framför datorn, Mille softar framför en film,"Hönsfilmen" som han kallar den och lillfis sover en liten lur här bredvid. Det är skönt att kolla några bloggar och läsa tidningen, man får lite egentid faktiskt.

Den här bliden knäppte jag igår morse när vi precis vaknat. Den är så himla gullig tycker jag


Storebror läser om Molly för lillebror, och lillebror sprattlar och ler. Det fyller mammahjärtat med kärlek till bristningsgränsen!

Appropå hjärtat lär det kanske svämma över senare idag, fast mosterhjärtat då. Min systerdotter Sofie tar studenten idag, hon har blivit så himla stor så fort. Hon är verkligen en bra tjej som tar eget ansvar. Jag ska försöka få till den där "hänga runt halsen- prylen" idag, få se om jag lyckas. Så dagen idag är Sofies och den lär bli fylld med kalajsande. Jag minns min student som en av de roligaste dagarna i mitt liv och jag hoppas innerligt att hon ska känna likadant!

1 kommentar:

jossan sa...

åh vilken mysig bild på sötisarna! Ja, de är verkligen såna stunder som fyller mammahjärtat med kärlek... myyys!

Hoppas ni får en bra helg!

KRAM JOossan