måndag 30 maj 2011

Lite nytt

Helgen har varit toppen. Vi har gjort lite av varje. Bland annat var vi på Sportys lekland i söndags med sys A och Ella. Då fick jag tillfälle att gå över till Plantagen och kolla in lite blommor. Med mig hem fick jag nya fräscha Pelargoner, En Mårbacka i ljusrosa till köksfönstret och fyra stycken cerisa till verandan, plus tre fjärilslavendel att ha ute. Härligt med nytt! Spanade även på lite nya plantor till "sorklandet" och till landet på framsidan. Får nog bli någon Näva, fler Salvia och Humle nästa gång



När Pelargonerna flyttade in på verandan fick Bellisarna flytta ut till trådrullen tills vidare


I morsdagspresent fick jag snickerier till trädgården! Något som jag länge önskat. Så idag for SnickarMatte till brädgårn och kom hem med ett lass av diverse material. Idag har det snickrats till min lycka! Här är en sålåda modell längre. Den ska målas och fyllas med ljuvliga jordgubbar

Nu sover de två små grabbarna så jag och min snickarMatte ska krypa upp i soffan och bara vara. Ladda för att måla i morgon! Trevlig måndag!


1 kommentar:

jossan sa...

åh vad jag blir glad av din blogg :-)
Mysigt att se kort på småskruttarna, alla fina växter du har, och förstås söttraktorn :-D

KRAM jossan!