fredag 20 maj 2011

Trädgård

Jag har faktiskt hunnit peta lite lite i trädgården. Det är så mycket jag vill göra och jag tycker det är så himla roligt men tiden finns inte när man har en ny lite guldklimp att ta hand om. Men jag är glad för det lilla jag hinner med och njuter av varje spadtag! (nästan)




Nu har äppelträden börjat blomma i Lönnemossa. Ljuvligt förstås!!




Petat lite i landet vid garaget. Bara jordförbättrat och rensat lite. Iris, Guldbollar och en ljusrosa hög fin blomma som jag inte vet namnet på finns där. Petade ner två Nepetor där som jag tänkte skulle ta för sig och sprida sin ljuva doft. Har för mig att fjärilarna gillar den, ja och katterna med. Jag tänkte den skulle bli yvig och vacker där den står mot vårat skruttiga garage




Ni vet mitt land vid stKursivenmuren som jag slet med i höstas? Inte.. Jag fick många plantor av min snälla mamma. Isoper, Gräsiris och ljusrosa Malvor som jag stoppade ner med omsorg och såg fram emot nästa vår och sommars vackra blomster. Ack och Ve.. dessa är ett minne blott ty jävulssorken har ätit upp dess rötter. Grrr.. några stackars härjade växter är kvar. Jag ska se vad som blir i år, har iallafall planterat några Salvia så länge. Vad gör man mot sork? För katterna gör inte sitt jobb..


Mille och jag har även sått morötter, dill, rädisor, sallad och sockerärtor i våra sålådor. I potatislandet hamnade jordgubbarna förra året och de har blivit lika många till. De ska få flytta men så länge fick de trängas med några potatisar.


I helgen kommer mor hemöver. Vi ska fira mors dag lite tidigare eftersom hon har andra planer nästa helg. Österåbaluns på kvällen men på dagen kommer hon till Lönnemossa på lunch och småkillsmys. Jag ska få en Hortensia att planetera vid källarknuten och sen har ultrasnälla mamman sytt gardiner till våra sovrum. Lyx!


Trevlig helg


Hoppas ni kan vara ute och njuta av det fina vädret som jag beställt!!


1 kommentar:

Himlavit sa...

Vad fint det blir Lisa =) Nästa år ska jag vara duktig med blommor i min trädgård, men i år får det allt vänta =)
Hälsa dina fina pojkar
KRAM KRAM