tisdag 12 april 2011

Vågar jag..


.. säga att amningen går bättre? Amningen med Mille var k a t a s t r o f i flera veckor. Det var gråt, ångest och otillräcklighet i oändlighet. Tills pappa snickarmatte satte ner foten och hämtade en pump på BB så vi kunde pumpa ur, ge på flaska och jag kunde vila. Då började såren äntligen läka, brösten var inte längre så stinna och det började äntligen ordna sig. Och tänk vad bra det är när det fungerar. Rätt temperatur och bara att vrida på kran.


Den här gången visste jag ju att det skulle göra ont och att jag antagligen skulle få sår och tokont igen. Visst var det så.. MEN.. efter sår och svullna hårda onda tuttar så börjar det flyta på. Det är ljuvligt!! .. nu ska vi inte ropa hej ännu....


men det går bra nu!




Max softar på soffan


4 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vad söt han är. Jag har glömt bort att bebisar är så små när dom är alldeles nyfödda.
Hejar på den fungerande amningen.
Själv lyckades jag aldrig komma ur den där ångesten och då försvann mjölken. Så all lycka till för er!

Frida sa...

Han är så liten och söt! Längtar tills man får komma och snosa! Får man komma nästa vecka kanske? Skönt att det går bra med amningen! Pusskram

Jossan i göööötelaborg :-D sa...

hej!

Åh, vad jag gläds med dig gällande både sötaste max :-D och såklart amningen! Det ÄR Ju så suveränt bra när det fungerar. Jag har ju haft det så enkelt med det om man jämför med dig.. jag kom ihåg hur du led när mille var liten.. usch och fy för onda amningstuttar säger jag.. hihi..

Som sagt, härligt att det fungerar, håller tummarna att det fortsätter så. Hoppas ni har det myspys hemma!

KRAM Jossan

Lisa sa...

Tack Sandra!

Frida, när passar det bäst? Du och Catrin kanske ska sammanstråla?

Jossan ja det var hemskt krångligt med Mille men har ju lite mer erfarenhet denna gång om man säger så! Hoppas ni har det bra!

Kram L