måndag 1 november 2010

Ultraljud och lakrits

I fredags gjorde vi plankstek som sagt. Himmel vad gott det var, bästa på länge. Efteråt åt vi Anitas daimtårta, vansinnigt god. På lördagen hälsade vi på fina familjen i Pilbo. Jättetrevlig att ses och få prata lite och killarna fick leka lite. Det är för långt mellan gångerna. Tänk vad svårt det kan vara att få till en träff ibland. M åkte 5-kamp på cross i Haghed.

Söndagen fixade vi lite ute på förmiddagen. Efter lunch kom sys Å, min svåger R och deras fina dotter Soffipropp. Vi fick hjälp av dem att bära ner sängarna till vardagsrummet. Det är där vi ska sova nu framöver. Medans vi river väggarna på övervåningen. Blev inte så pjåkigt om jag ska vara ärlig rätt mysigt faktiskt. Men det kommer väl att ändras under tiden vi bygger. Snart kräks jag säkert på att inte ha ett ordentligt matbord.

På eftermiddagen åkte jag och sys Å ner på stan och strosade lite. Jättemysigt att få egen tid. Vi hann med jättemycket. Mille fick nya byxor bland annat, verkligen välbehövligt. Men bara ljuvligt att få kika runt i lugn och ro.

Efter en underbar helg med mycket kul var det äntligen dags för ultraljud på måndagen. Nervösa var vi.

Bedrövligt kort men det visade sig vara en liten pojke!

Vilken häftig upplevelse det är att få se något så litet levande i sin kropp. Han bufflade och var så söt. Han låg upp och ner på mage liksom, med händerna bredvid huvudet. Vi blev tillbakaflyttade några dagar. Beräknat förlossningsdatum är nu 28 mars. Det var underbart och vilken skön känsla. Allt såg bra ut.

Vi tog ledigt resten av dagen och firade med en fika på stan. Passade på att kika på bebiskläder förstås. M kunde inte hålla fingrarna borta från dessa söta pyttesmå byxor.

Med crossar på förstås

När vi snaskade godis i lördags nämnde M att man inte fick äta hur mycket lakrits som helst när man har en bulle i ugnen. Högst fjuttiga 50 g per dag. Vågade inte äta fler då och sedan dess har jag klurat på hur mycket 50 g kan vara igentligen. Så idag åkte vågen fram och jag vägde en läskig salt döskalle. För jag menar det är ju verkligen viktig information.

Endast 16 gram

Så jag kan alltså äta 3 st och en sjättedels varje dag. Det täpper nog till suget!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis familjen till ännu en liten gossepojk! Precis som den blivande mormodern redan visste att det skulle bli!!

Kramar maddurmormor