måndag 8 november 2010

Liten sjuk krabat

Idag är jag hemma med sonen som har en sådan hiskeligt läskig hosta. På dagarna är det ganska lugnt och han är pigg men så fort han ansträngt sig lite så kommer det ett hostanfall och han blir så ledsen. Mest märks den av på natten då han nästan inte kan få luft vissa gånger. Det svåra är att det är jobbigt att ta medusin. Det är inget kul, vi får truga och lirka och det slutar oftast i tårar. Så vi leker inne idag med tågbana mest och snart ska vi måla med fingerfärg och äta överraskningsglass.


Vi har annars haft en härlig helg som vanligt med god mat och mysiga stunder. Mathias har slitit på med rivningen uppe och balkongen är nu bara ett trist hål. Vi har måttbeställt ett fönster från Tängerssnickeri. Det är smalt, avlångt och spröjsat och kommer sitta i vårat blivande sovrum. Igår när vi reglade upp fönstret började det skymma och en ljuvlig orangerosa solnedgång visade sig. Tänk när vi kan kika ut och se det från vårat sovrumsfönster. Jag längtar så!




Sovrumsvägg med fönster reglad, söt balkong väck


Sys A, Ella och jag gjorde Ikea i lördags medans killarna åkte cross och Mille tillbringade dagen med farmor och farfar. Jag kollade badrumsinredning och bebisgrejor. Köpte ben till vår säng för nu slänger vi ut sängstommen som är så bra men i fel färg. Någon som behöver en Malm sängstomme? Annars blev det väl lite av varje och ljus i massor. Det lagret var tvärslut.



Så här sover vi nu, mitt i vardagsrummet. Ändå ganska mysigt.


Jag längtar tills första advent när jag äntligen får tända mina nya ljusstakar, stjärnor och all fin utebelysning. Det är så mörkt och trist nu även om det är väldigt vackert när det är frost ute.

Vi har även tänt ljus för dem vi minns och saknar. Det är så vackert när man åker förbi kyrkogården i Lönnemossa.


Vi har renoverat lite annat också. Lilla toaletten blev klar innan sommaren.


Lilla toan

Liten men fin

2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Hittade hit genom din mammas blogg.

Ni har härliga bloggar båda två, som gör en glad :)

Ha en härlig tisdag! Kram Maria

Lisa sa...

Tack det värmer verkligen! /L