söndag 21 november 2010

skräp

Det var längesedan jag skrev nu. Allt går i en himla fart så jag har inte hunnit med helt enkelt. Mille är frisk sedan 1 vecka och jag hoppas att vi ska slippa magsjukan som väntar runt knuten.
1:a advent vankas till helgen och det är en massa roligt piff jag ska fixa tills dess. Underbart roligt piff. Ljusstakar, adventljus, kransarrangemang och ljusslingor både ute och inne. Man blir upprymd och pirrig så här innan advent och jul. Jag hör till dem som gillar vintern men nog behöver vi lysas upp med lite ljus den här mörka årstiden.
Vi har fixat där hemma, Mathias ligger i och här nedan syns resultatet. Det kan tyckas väldigt rörigt och skräpigt och så är det också. Men när man river och har spån i väggarna så hamnar det spån överallt. Vi sparar det mesta för att sedan lägga det som isolering på vinden. Därav alla svarta plastsäckar som vi badar i. Det är bra spännande iallafall att få vara med om ett sådan här projekt. Att få se planlösningen sakta växa fram precis så som vi vill.


Vårat sovrum, numera isolerad balkongöppning. Med synligt hål för fönstret. Bråte i massor.

Rivning av vägg till sovrummet. Hittade urfin tapet. Ser ni spånet som rinner ur väggen, inte undra på att man har det överallt ialla kläder och varenda vrå.


Jättefin tapet



Väggen nästan väck. Väggen till höger in till kattvinden ska ner näst




Öppet. Milles rums vägg synlig där bakom




Blivande sovrum



Kattvindsväggen borta




Vår katt Bosse inspekterar nya utrymmen. Sopsäckar med spån i massor


Här ska vi sova en dag..

Så härnäst i byggprojektet väntar avvägning av timmerstockar och regling av nya väggar. Det går undan och det är himla härligt. Min byggarMatte är verkligen ihärdig, duktig och energisk till tusen. Eftersom jag har en fog bak i ryggen som jag känner av så är inte jag till mycket hjälp heller. Jag kan skotta lite spån och slänga brädor mest. Men någon måste ju sköta markservicen också.

Inga kommentarer: