tisdag 21 september 2010

Projekt övervåning


Nu är vi igång igen med renovering. Jag säger pust och suck för det blir en salig röra men det är bara att hålla huvudet över vattenytan och hålla ut. Det tar ju slut någon gång. Eftersom det nu kommer en ny familjemedlem i vår så tog vi ett beslut om att köra igång med projekt övervåning snarast möjligast. Och för att jag ska kunna hjälpa till så mycket som möjligt innan jag blir mjölkmaskin så att säga. Vi ska få tre sovrum och ett nytt större badrum. Bättre garderober och förvaring. Kul med färg och tapetval. Vet på ett ungefär hur jag vill ha det i badrummet. Men tacksam för tips och ideér så klart! Något sånt här vore ju kul till Milles rum.

Fina fina ugglor på pinne


En vagga till lillfis kanske



Vi kommer att flytta ner och sova i vardagsrummet framöver. Vi kommer få duscha i källaren i det ljusblå klaustrofobiframkallande rummet med tomtegrön bröstpanel och ljusgult badkar. Men det ska nog gå bra. Men hellre renoveringsstök nu än lägre fram med två barn. Mille är så glad nu när hans leksaker finns tillgängliga nere. Så vi kryssar över tågbanor och bilbanor och hoppar över legogubbar och motocyklar. Planlösning kommer inom kort.


För övrigt leker livet och jag försöker hålla i gång med träning. Prommenader på lunchen Combat på tisdagar. Skulle vilja klämma in Core också en dag i veckan. Mår så där, illamåendet har lagt sig men magen funkar lite på halvfart, får verkligen tänka på hur mycket jag äter och när. Mille har börjat på gymnastik. Han tycker det är jätteskoj. Inga föräldrar får vara med det är bra det! I helgen tänker Mathias riva väggarna till kattvinden i Milles rum. Då passar vi på att ta med sys och Ellan på bad på lugnet!

Inga kommentarer: