söndag 25 juli 2010

Späckad vecka!

Plockade jorgubbar i veckan med kära syster A och dotter E i Västanberg, Hedemora. De var inte lika stora och fina som förra året. Då var de sanslöst stora och underbart söta och goda. Vi fick leta bland plantorna i år efter ordentligt röda och det tog tid men efter några fulla hinkar så var vi nöjda. 150 kr för 6 kilo jordgubbar! Så i söndags när det var trist väder ställde jag till med saftkalas. Här fylldes flaskor med sommarens guld. Jordgubbssaft, rabarbersaft och även en blandning. Nöjd!



I fredags hälsade vi på i Pilbo hos fina famljen Bergsten/Malm. Mysigt med fika i solen vid deras ljuvliga hus. Grabbarna lekte och vi pratade och pratade. Vi planerade in en fisketur framöver. Vi har även hälsat på familjen Trautmann för kaffe och lek. M lämnade vi kvar hemma i garaget. Mammor emellan prat är alltid mysigt, tack snälla frun för det! Blev tillbakabjuden på en Mojito senare på semestern! Me like!

Jag har fått ny frisyr, ja eller iallafall blivit tillklippen lite. Jag sparar ju allt jag förmår efter min våldsamma impuls i våras när jag klippte av mig mitt långa hår. I med lite färg nu så kanske man är på banan igen!

Furuvik idag med kusin E, syster Å, morfar och lilla familjen. Ljuvligt och tröttsamt. Härlig atmosfär och både tivoli, djur och äventyrsbad. Vi hoppade över badet men åkte desto mer tekoppar, gula masken och frittfall. Tuffa barn som vågar åka. Morfar spelade naturligtvis på chokladhjulen och vann förstås en 2 kilos Toblerone! Belåtna åkte vi hemöver mot Casa el Lisselbo där köksan bjöd på Chow chow. Underbar dag!

I morgon får vi rå om kusin E hela dagen. Håller finvädret i sig hamnar vi nog på Playa del Sandlandos så hon kan visa hur man gör när man simmar under vattnet. Grillning med sys A och cruising i city väntar på eftermiddagen. Tjingeling!!

Inga kommentarer: