onsdag 21 juli 2010

Första veckan.

Nästan en vecka har redan gått. Vad har vi gjort nu då? Men måste man göra så mycket? För visst ska man ta det lugnt på semestern och njuta. Men nog är man bra rastlös och vill får så mycket gjort som möjligt. Trädgåren, utsida och insida på huset, bjuda hem vänner, hälsa på vänner, meka, måla, bygga, pilla, piffa, handla, lekdejta, bada, fiska, studsa.. ja listan är oändligt lång. Det där med att känna lugnet kan man ju slänga in någonstans där emellan lite då och då!
Iallafall, så vankades det Superhjältekonsert i går! Vi myste på Lilltorpet med syster A med man och dotra E till SuperSötaSilverSara och StålHenrik. Jätteroligt för barnen men tråkigt väder. Paraplyerna åkte upp och ner lite hur som helst.
Idag har M mekat med cross och bil och jag har målat altanräcke, vilket känns oändligt men bra blir det. Efter lunch drog vi till Övertänger där Ms föräldrar har ett jättemysigt hus med fint läge under grov renovering. Spännande att se vad som hänt sedan sist. Stora fönster, vedspisar, kakelugnar, pärlspont, lister och trägolv och tak i gammal stil. Fin äldre trädgård med intressanta rabatter och frukträd. Så underbart att det knottrar sig på armarna av välbehag. Vi drack en skvätt kaffe på verandan innan vi kilade ner till sjön för att prova Milles nya fiskespö. Det nappade friskt till våran glädje. Både mörtar och abbore i varierande storlekar. Tänk det var så roligt. Precis när vi skulle gå hem slängde jag ut en sista vända och döm om min förvåning när jag fick en kolosal brax på kroken. Chocken har inte lagt sig än tror jag och naturligtvis tänker jag minnas det i alla mina dar!




Fina fiskarpojkar


Farfar fixar masken



Min fångst!



Vi mekade och målade lite till på eftermiddagen och på kvällen kom Syster Å med sambo och storkusin V på kaffe, glass och jordgubbar. Vi kunde sitta ute ända till 22 i värmen och nästan inga mygg, har de fått värmeslag tro, underbart iallafall! Nu sitter jag här med ett glas rött, med en lycklig lillfiskare drömmandes och en fin nymekad snickargubbe i soffan. Tänker mysa ner mig under hans arm och blunda några sekunder. För visst är väl livet för härligt!

Inga kommentarer: