lördag 16 juni 2012

Regn

Lugn dag när det regnar. En sover, en tänker på cross och en leker med en kompis. Kanske bra att vila kroppen lite. Men den vill vara ute och måla lekstuga. Inte sitta inne. Instängd.. Äh får kanske tvätta fönstren då



Det börjar bli ordning bland blommorna i rabatterna. De börjar breda ut sig lite, några har slagit ut. Men nog måste jag rensa ogräs också. Kirgislöken ( Allium för den som vill ) jag satte i höstas visar sin bästa sida nu, men bladen är skruttiga och de behöver bli täckta av något. Ljusrosa nävor kanske?


Härliga krirgislök


Gruset är så när som på plats på framsidan. Lite småfix kvar som trappsteg och en liten trädgårdsgång. Mina trampstenar jag gjöt i betong hos mamma ligger på plats i gruset och det blev bra! Behöver nog några till!! En syns på bilden i högerkant. Min tanke är att trappen ska breddas och få nya räcken och dörren målas. Än är vi inte klara men vi är bra på väg. Visar fler bilder när fixet är klart och solen är framme


Gruuus


Go lördag på er

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så fint och ordningsamt det blev med gruset! Ljusrosa nävor blir perfekt som täckare tror jag också. Kommer snart på inspektion...

Kram alla!
Mamma

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggt med grus! Och med trampstenar, jag har legat i startgroparna länge nu för att göra som ni gjort, men det vill sig inte riktigt i starten, jag kommer inte igång. Men så när jag ser att det blir så fint, så.......
Agneta