tisdag 19 juni 2012

Ett gäng rosor

..har jag haft i tankarna nu en tid. Har blivit tipsad om "Finlands vita ros" av den som jag bollar trädgårdstankar och knep med mest. Rosen har fina vita blommor, är lättskött och skulle passa att fylla ut rabatten på framsidan med. Har redan planterat lite men rabatten är stor och jag behöver en massa nytt. Där står redan vita och rosa pioner, cericelila Praktbetonikor i massor lite här och där och en rosa ros som säkert är en vanlig sort som jag inte vet namnet på än. Sen finns där i bland Betonikorna ett gult hav med Praktlysingar. Jag gillar inte gula blommor så mycket men den står där och sträcker på sig så stolt och sött så nog får den stå. Föresten blir jag nog inte av med dem heller. Kanskse tycker jag om den om några år. Gräs, lupiner och brännässlor trängs också redan i min rabatt, de ska snart få med mig att göra



Finlands vita ros



Praktbetonika



Praktlysing



Midsommar är ju i krokarna och så också Milles 6-årsdag. Första kalaset nu på torsdag. Sen bär det av till Orsa på bilrace och midsommarfirande. Min svåger kör streetrace och det passar vår familj ypperligt med en blandning med race, midsommar och gemenskap. Sen gör det väl inte så mycket heller att det finns en crossbana ett stenkast därifrån

Hoppas ni får en trevlig midsommar

Kram 



Ps Dessa bilder är lånade från webben. /L


1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Midsommar i Dalarna, det är ju så det ska vara, Dalarna är ju liksom Misommar. Och Vasalopp!
Hoppas ni har det bra!
Agneta