tisdag 26 juli 2011

Vill ha

Vi har det superfint på våran semester. Mille har varit några nätter hos mormor med sys A och Ella. Vi har tagit det lugnt men ändå uträttat lite här hemma. Så även om inte vädret varit det bästa någon vecka så tycker jag det är ok ändå. Det gäller ju att se det positiva i allt, eller hur? Jag slipper ju vattna när det regnar, myggorna håller sig helt borta när det blåser. Är det mulet kan man vara inne med gott samvete och pyssla med alla möjliga knasiga saker. Sen kan man ligga i soffan med fötterna högt och bläddra i sköna tidningar. Där finns det miljoner sånna däringa fina saker som man kan önska sig men här är saker som j a g  v i l l  h a!



Åh åh åh...
Jag har jämt velat ha en hamock.. och den här är ju bedårande!
(taget ur en tidning, därav dålig bild)


Tokfint skåp där mitt linne ska ligga.
Öppnar man dörren knarrar den lite och det doftar underbart, rent och friskt!
Visst kan man bygga ett eget...


Den här rabatten passar superfint vid vår entre...
.. men där bor just nu en grotestkt stor spirea och ett gäng brännässlor..



.. den här tror jag att jag vill ha.. men jag vet inte så mycket om den.
 Någon som vet?

Bäst att släcka sina blå nu.. Virvelvinden kommer hem i morgon lunch och jag måste verkligen återfå lite energi tills dess. Jag ska nämligen hinna måla fönster, laga golv och rensa hängränna i först. Sen lutar det åt syskon grill i Lönnemossa innan vi drar in till stan på cruising

Så tack och god natt


Inga kommentarer: