måndag 17 januari 2011

Målardax

Efter en bökig vecka utan energi och med kraftiga sammandragningar är jag och storboxarn i magen på banan igen. Med empati från mina chefer och stor hjälp från familjen, TACK snälla ni för att ni finns!
.
Snickeriet har dock fortsatt i rasande takt i helgen som var. Under tiden har jag försökt att ta det lugnt och dragit fötterna efter mig på nedervåningen och byggt lite tågbana med lillfis emellanåt. Vårat sovrum har fått golvspån då trägolvet, synd nog, varit för ojämt och oregelbundet för att få till bra. Där är tanken att vi istället ska lägga en heltäckningsmatta (!!!). Vi letar dock efter den rätta färgen ännu. Tänk att sätta fötterna på den tidig morgonstund. Det vackra fönstret som vi specialbeställde har fått sin plats och visst är det väl fint?!



Allt blir vitmålat, även takbalken. Väggen till höger får den vackra tapeten.



Fönstret i takkupan



Med lite ny panel och foder så!


Tapeten vi hade tänkt oss till sovrummet visade sig inte vara som vi trott när vi såg den på riktigt. Vi har nu beslutat oss att knipa den jag visade i förra inlägget som var menad åt min systers sovrum. Hihi! Så nu står målning på schemat först. Milles rum ska få en fin tapet med helikoptrar på i turkost och bebisens rum lutar åt grönt med ett vackert träd på. Men vi är inte där ännu.
.
.

Ferm Living, Family tree

Den är silverskimrande!!!



Inga kommentarer: