tisdag 4 januari 2011

Härliga ledighet


Dagarna mellan Jul och Nyår har varit underbara. Familj och vänner har förgyllt våra dagar med massor med mys och kärlek.
.
Kanelkaka, underbart god

Min ljuskrona som tappade barren efter 2 dagar. Jag vet inte vad det är med barren den här julen. Men de satt inte kvar iallafall. Under granen har vi haft en grön matta mesta tiden.




Lönnemossaplockad

Lisselbotomten hade lite problem med skägget i år men han gillar skorpor starkt!

Är det tåg i.. snälla snälla?

4: fina kusiner

Vi har firat Julafton i Solbacka och Juldagen i Lisselbo, provat Sportys Lekland, badat på Lugnet, Nyårsfirat hos Catrin och Alex i Källviken, Julgransplundrat i Lisselbo, Fått glada förlovningsbesked från Solbacka med stundande vinterbröllop nästa år, Sett Harry Potter på bio och Nyårsdagen i Östanfors med Fondue.


En nyårstrudelutt..

Alicia och Millefis kalasar

Nyårsgänget

Snickrandet på övervåningen har fått sig en rejäl skjuts framåt och nu står snart målning och tapetsering på schemat. Så jag försöker fördjupa mig i tapetdjungeln igen men den här gången gör jag framsteg.

Väggen mellan vårat och bebisens sovrum har äntligen kommit på plats.

Bebisens blivande rum

Vårat blivande sovrum. Sängen kommer att stå under kupan! Åh vad jag längtar tills jag får snarka där. ( för jag snarkar minsann nu har jag fått höra!)



Inga kommentarer: