onsdag 18 augusti 2010

om ingenting

Jag jobbar. Alltså det är onsdag klockan är 15,22 och jag slinker in lite busigt för att på inrådan av en vän underhålla min blogg lite med ett inlägg om just ingenting. Snart kan jag åka hem till hemmets lugna vrå. Ingen fantasi vad det gäller mat, korvstroganof, nä, köttfärsås, nä, pytt i panna hade lillfis ätit idag på dagis.. Hm.. Ja ugnstekt falukorv a la Evamari? Det lät gott.. men har jag korv?

Iallafall så har jag det himla bra på mitt jobb. Har flyttat till ett eget rum. Underbart. Det blir lite mera jobb om man säger så. Jag trivs med kolleger och har bra inspirerande arbetsuppgifter. Vi får en ny kollega på innesälj nu i dagarna. Men först ska vi på kickoff med Xerox i morgon i Stockholm. Det ska bli trevligt. Det brukar det ju vara. God mat, bra info och roliga personer. Vi träffas ju då och då och det är himla trevligt att se dem igen när det gått ett tag. Det är oftast någon som tillkommit. Och det skulle ju inte vara fel att vinna en resa igen. Den gick till Malaga sist. Det var härligt! Men vad ska man ta på på denna tillställning? Urk..

Sen ska vi på dop i helgen. Vad ska man ta på då då? Jag har iallafall varit duktig och i förhand skrivit ett gratulationskort och vi vet vad vi ska inhandla. Det är lilla fina kusin Ida som ska få sitt namn i Amsbergs kapell. Undrar om man ska ta med köttbullar till våran ostyrige lillfis så han kan sitta still i 10 minuter iallafall i kyrkan? Han lär väl hänga med farmor annars. Längst fram och böka i dopfunten eller hänga och slänga i predikstolen som han hade gjort en gång när han var med farmor under en gudstjänst. Världens bästa farmor är ju assistent i kyrkan.

Annars så har det regnat hela dan. Men det gör inget.. faktiskt så gör det inget! Då kan jag måla mitt (igentligen sys A) vardagsrumsbord en sista gång. Det blir så fint. Ska inhandla fina nya beslag på Gruvgatan som jag spanat in.

Nu måste jag avverka mina sista minuter med att ringa till en leverantör. Så det så! Ha det gott.

Nytt bra ord för veckan är Himla. Kort och gott ett himla bra ord. Det beskriver ju hur enormt något är utan att svära! För då måste man lägga 5 kr i svärburken.

Inga kommentarer: