måndag 10 september 2012

Rulle på

Det rullar på. Max har inte gråtit på tre lämningar på dagis nu. Känns så himlans bra att vi slipper ledsamma morgnar, om det nu vill hålla i sig förstås. Mille verkar trivas på skola och fritids. Det känns förstås jättebra det med. Men han vill bara berätta när han själv har lust annars tjatar jag på för att få höra lite iallafall om vad det gjort om dagarna. Bärplockardag, skoljogg och gymnastik bland annat, mycket nya roliga saker gör barnen. Nästa vecka börjar de med alfabetet, då får de ta med sig en sak hemifrån på bokstaven A. Det är första riktiga läxan!! Hihi

I fredags träffades vi med pinglorna hos M i Skuggarvet på kräftfest. Mmm så gott och jättetrevligt som alltid. J dök upp oväntat från Gotland och det var verkligen tjejligan från förr! Många skratt, när vi diskuterade roliga och galna (otroligt galna) minnen.

I veckan styr jag och HagNor kosan mot Åland med storbåt. Jag är inte riktigt överens med tanken att åka färja ännu. Kanske behöver ett eller rent av två glas rött i magen för att känna mig lugn. Det är nog Bali-resans båttur som spelar in. Så önska mig lycka till vet jag så jag verkligen vågar kliva på!! Jag hoppas det ska bli skoj utan rädsla!

Inga kommentarer: