fredag 4 november 2011

Sjuklingar

God kväll!

Passar på att skriva lite innan läggdags. Har haft fredagsmys med Mille och verkligen ett lyckat sådant. Han är varit lite stickig och arg på sista tiden lillkillen. Mathias jobbar eftermiddag hela helgen, så tråkigt. Det är ju liksom helg även om man är mammaledig som jag. Så medans jag förberedde middagen, fajitas, som vi gemensamt bestämt. Kikade han film med legogubbar och hur de bygger lego på youtube. Han får liksom inte nog av Lego. Vi åt och efter det fredagsmys i soffan i väntan på Idol. Lillfis Max han somnade in 19,30 efter en flaska välling. Lägligt och helt perfekt. Jag och storfis fick sitta under täcket och mysa med favoriten ostbollar. Värdefull tid för mig då Mille hänger mycket med stora M nu och pytte M med mig.

Jo vi har varit sjuka. Det började med Mille som hostade sig genom nära 2 veckor. Samma med M och jag och M är inte frisk än. Nu lille pytte M som hostar, snorar och har haft första febern. Inte mindes jag att det var så svårt när bebisar var sjuka. Frusterande när han inte kan andas alls genom näsan, kan ju varken äta eller tutta eller använda nappen. Tack och lov verkar det lugnat ner sig, peppar peppar. Hellre jag än mina barn säger jag bara. Men självklar hoppas jag mest på kryare tider.

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Så mysigt ni haft!
Tack för att du följde med på Knuts begravning! Det betydde mer än du tror för väldigt många.

Kram mamma